اطلس مهارت

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند چشم‌وچراغ هر اقتصادی باشند. این کسب‌وکارها نیروی محرکه‌ای هستند که با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد پویایی در اقتصاد و صنعت، جوامع را شکوفاتر می‌کنند. پس اگر شما هم کسب‌وکاری کوچک دارید باید به زبان خودمانی بگوییم: «دَم‌تان گرم». اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های ادارهٔ چنین کسب‌وکارهایی، بخش حسابداری آنهاست. هرقدر بتوانید نکات حسابداری مالی مربوط به کارتان را بهتر و دقیق‌تر یاد بگیرید، فرایند مدیریت امور مالی کوتاه‌مدت و بلندمدت‌تان بهبود بیشتری پیدا خواهد کرد. در این مقاله از ۱۱ نکته حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک خواهید خواند. پس اگر برای شغل‌تان نیاز به دانستن این نکات دارید یا می‌خواهید به‌زودی دست به راه‌اندازی کسب‌وکار کوچکی بزنید، حتما این مقاله را بخوانید.

۱. امور بانکی شخصی و کاری‌تان را از هم جدا کنید

اگر می‌خواهید کسب‌وکار کوچکی برای خود راه بیندازید، باید حساب بانکی مجزایی برای آن باز کنید. نباید اجازه بدهید که امور مالی شخصی‌تان با حسابداری شغلی و حرفه‌ای‌تان ترکیب شود. اگر تراکنش‌های مالی امور شخصی‌تان با کار درهم شود، بخش بزرگی از زمان را برای سردرآوردن از امور از دست می‌دهید. شما که چنین چیزی نمی‌خواهید، می‌خواهید؟

این ماجرا زمانی بدتر هم می‌شود که بخواهید رسیدگی به امور مالی درهم‌آمیختهٔ شخصی و کاری‌تان را به عهده شخصی دیگر بگذارید. در این صورت، حسابدار بینوا باید مشغول بررسی تراکنش‌های شخصی و کاری‌تان شود و این موارد را از هم جدا کند. سروسامان‌دادن به امور مالی، واردکردن داده‌ها به سیستم رایانه و کشیدن نمودارهای مرتبط با هریک اصلا کار ساده‌ای نیست.

اگر می‌خواهید از درآمد کسب‌وکارتان برای امور شخصی استفاده کنید، باید مبلغ موردنظرتان را به‌طور هفتگی یا ماهانه از حساب کاری به شخصی انتقال بدهید. با این کار، دیگر حسابدار سردرگم نمی‌شود و لازم نیست در طول ماه، زمان زیادی را صرف جداسازی برداشت‌های شخصی‌تان از حساب کاری کند.

حساب پس‌انداز

بازکردن حساب پس‌انداز هم یک نکته حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک است که باید حتما در نظر داشته باشید. با باز‌کردن حساب پس‌انداز، بخشی از درآمدتان را ذخیره می‌کنید. این حساب می‌تواند در پرداخت مالیات و مواردی از این دست به شما کمک کند.

پس هر ماه، قبل از هر کاری، ۲۵ تا ۳۰ درصد از درآمدتان را جدا و به حساب پس‌انداز منتقل کنید. بهتر است، این کار را سریع و بعد از دریافت پول از مشتریان و پُرشدن حساب‌تان انجام بدهید تا خرج نشود و به‌طور مستقیم وارد حساب پس‌اندازتان شود.

استفاده از خدمات آنلاین

دسترسی به حساب‌های بانکی خود از طریق اینترنت هم از واجبات است. پس این نکته حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک را جدی بگیرید و سعی کنید از روش‌های آنلاین به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشید و مدیریت امور را پیگیری کنید. انجام‌دادن کارهای مختلف بانکی از طریق امکانات و خدمات آنلاین به شما کمک می‌کند که سریع‌تر و پویاتر، تراکنش‌های مختلف را پیگیری کنید.

۲. هزینه شخصی و کاری را از هم جدا کنید

نکته حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک - هزینه شخصی و کاری را از هم جدا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *